Pracovala 6 rokov na pozícii store manažérky, kde si vyskúšala, aké to je naberať a viesť ľudí. Od septembra je HR špecialistkou v Big Boyi a napriek svojim doterajším skúsenostiam považuje prácu personalistka za obrovskú výzvu a posun tým správnym smerom.
Market, ako si sa do Big Boya dostala?
Vlastne za to vďačím svojmu manželovi a dcérke. Po jej narodení som si uvedomila, že sa dá ťažko skĺbiť rodinný život a práca na smeny. Navyše som potrebovala zmenu, nejaký nový impulz. Raz za mnou prišiel môj muž, ktorý v Big Boyi občas koučuje, že tú zháňajú HR špecialistku. Zobrala som všetku odvahu a išla do toho.
Čo máš v Big Boyi na starosti?
Mojou úlohou je predovšetkým nábor nových zamestnancov, spokojnosť tých existujúcich a všetka agenda s tým spojená. Stále je to pre mňa výzva. Som rada, že môžem spolupracovať s mentorom, ktorý mi pomáha v týchto oblastiach rýchlejšie zorientovať.
Čo bolo pre teba na novej pozícii najťažšie?
Všetko bolo náročné. Moja pozícia vznikla novo a musela som si ju vybudovať od nuly. Vývoj vo firme je veľmi rýchly, a to vyžaduje veľa práce a nadšenie. Na druhú stranu mám šancu pracovať na niečom, čo mi dáva zmysel.
Podľa čoho vyberáš nových ľudí?
V prvom rade naberáme ľudí podľa životopisu, vzdelania a skúseností. Berieme ohľad taky na odporúčania. Ale primárne zháňame ľudí, ktorí majú naozaj záujem u nás dlhodobo pracovať. Na rozdiel od manažérov, ktorí hľadia na kvalifikáciu, ja dám veľa aj na svoju intuíciu.
Ako staviaš pohovor? Máš pripravený scenár, alebo ho nechávaš spontánne plynúť?
Každý pohovor šijem na mieru. Mám na danú pozíciu pripravené otázky, ale nechávam pracovať aj svoju empatiu. Doptávám sa na podrobnosti. Mojím cieľom je poodhaliť charakter človeka, či zapadne do tímu a bude mu vyhovovať mentalita a kultúra firmy. Aj to má vplyv na finálne rozhodnutie. U niekoho viem hneď, že je to ten pravý.
Aký by mal byť z tvojho pohľadu ideálny zamestnanec? Lojálny, odolný proti stresu, alebo niečo iné?
Ideálny zamestnanec musí naozaj chcieť u nás pracovať. Všetko ostatné sa dá vyriešiť, alebo príde samo. Keď človek nechce pracovať, môže byť lojálni, ako chce, je mi to k ničomu. Zároveň z neho musím cítiť, že zdieľa našu firemnú víziu a má rovnaké očakávania. Ak má každý z nás inej profesijnej predstavy, skôr či neskôr to medzi nami prestane klapať
Pre personalistov býva najväčší problém nájsť dostatok kvalifikovaných ľudí. Je to aj tvoj prípad?
Trh práce je teraz plný překvalifikovaných uchádzačov. Bombardujú ma denne s žiadosťami o prácu. Nemusím riešiť, či na danú pozíciu zoženiem človeka, pretože ho mám do týždňa. Záujem je enormný, na druhú stranu je ťažké sa správne rozhodnúť. Ľudí volajú plní emócií, prácu nutne potrebujú. Je vidieť, že majú naozaj núdzi.
Markétu, si usmievavá, pozitívne a přenášíš dobrú náladu na všetkých okolo. Kde čerpáš energiu?
Mám rada zábavu, som taký "happiness" manažér. Čerpám zo svojho okolia, pravidelne relaxuju, cvičím, chodím do prírody. Som presvedčená, že šťastie je len spôsob, ako o veciach premýšľame. Snažím sa mať radosť a vážiť si toho, čo mám. A pretože som v živote spokojná, tak to zrejme prenášam na ostatných a to ma veľmi teší.
Máš teraz aj vo svojom súkromnom živote nejakú výzvu?
Schudnúť. Tá výzva sa každý rok opakuje a nikdy to nedotiahnu. Taky chcem chodiť domov s čistou hlavou, zbytočne sa neužírat stresom, užívať si život s rodinou a byť veľa v prírode. To nie je ani výzva ako skôr dlhodobá stratégia.
Aký je tvoj najobľúbenejší Big Boy?
To je ošemetná otázka, mám viac favoritov ... Som čokoládová, takže Brownie, potom Crispy Pecan a Slaný karamel.
Ako si na nich najradšej pochutnáváš?
Lyžičkou a neskončím, kým necinkne dno. Proste to nejde prestať, vytvorila som si na našich krémoch závislosť. Potom sú samozrejme potrebné tie výzvy na chudnutie.