Všetko, čo by ste mali vedieť o arašidové "MASLE"

Arašidové "maslo" je bezpochyby najznámejší medzi všetkými orechovými krémy , hoci arašidy nepatrí medzi orechy. Väčšina orechov sa vyznačuje rastom na stromoch. Arašidy však rastú v pôde a radí sa medzi strukoviny ako hrach či šošovica.

Arašidové krémy majú vysoko kvalitné nutričné zloženie

Výhodou arašidového "masla" je vysoký obsah bielkovín, vitamínov a minerálov:

  • Bielkoviny - slúži k obnove a novotvorbe buniek. Súvisí s hojením a regeneráciou tkanív.
  • Zinok - je nevyhnutný pre podporu imunity, syntézu bielkovín a tvorbu DNA.
  • Horčík - hrá dôležitú úlohu vo viac ako 300 chemických procesoch v tele.
  • Vitamín B6 - je nevyhnutný pre zdravie srdca a imunitný systém.
  • Fosfor - pomáha budovať zdravé bunky pri výrobe energie.
  • Niacín - pomáha tráveniu, nervovým funkciám a produkciu energie.

Arašidové krémy prispievajú k chudnutiu

Konzumácia arašidov pomáha udržať si váhu a dokonca aj chudnúť. Je to dané tým, že arašidy vyvolávajú pocit sýtosti vďaka obsahu bielkovín, tukov a vlákniny. V roku 2018 bola vykonaná štúdia, ktorej výsledkom je, že konzumácia orechov, vrátane arašidov, znižuje riziko nadváhy a obezity. V tom istom roku bola vykonaná ďalšia štúdia, ktorá ukázala, že konzumácia dvoch čajových lyžičiek arašidového masla s jedlom, ktoré má vysoký glykemický index, dokázalo stabilizovať glykemický index. O niečo skôr sa uskutočnila ešte jedna štúdia. Ženy, ktoré konzumovali arašidy dvakrát alebo viackrát týždenne, vykazovali počas 8 rokov menšie prírastok hmotnosti ako ženy, ktoré konzumovali orechy zriedka.

Arašidové krémy podporujú zdravie srdca a nízku hladinu cukru v krvi

Arašidové krémy obsahujú množstvo živín, ktoré zlepšujú zdravie srdca:

  • Mononenasýtené mastné kyseliny
  • Polynenasýtené mastné kyseliny
  • horčík
  • vitamín E
  • niacín

Pre zdravie srdca hrá pomer nenasýtených mastných kyselín k nasýteným tukom v strave nesmierne dôležitú úlohu. Arašidové "maslo" má podobný podiel zdravých tukov ako olivový olej, ktorý je známy svojimi priaznivými účinkami na kardiovaskulárny systém. Pravidelná konzumácia orechov môže viesť k zníženiu počtu úmrtí na srdcové choroby.

TIP: Recept na Peanut Butter Jelly Cups bez cukru

Štúdia Americkej diabetologickej asociácie naznačujú, že primeraná konzumácia arašidového "masla" po dobu 6 mesiacov môže viesť k zlepšeniu zdravia srdca a na zníženie hmotnosti u ľudí s cukrovkou. Arašidové maslo je relatívne málo sacharidové maslo, a navyše obsahuje tuky, bielkoviny a vlákninu. Tieto vlastnosti nemajú významný vplyv na hladinu glukózy v krvi, preto arašidové "maslo" môže byť dobrou voľbou aj pre ľudí s cukrovkou.

Výhody arašidových krémov pre športovcov

Denný príjem kalórií sa líši v závislosti na telesnej hmotnosti, stupni aktivity a rýchlosti metabolizmu. Vďaka vyššiemu obsahu kalórií dokáže arašidový krém ľahko zvýšiť príjem kalórií a príjem nenasýtených tukov. Preto mnoho kulturistov a fitness nadšencov zahŕňa arašidové krémy do svojho stravovacieho plánu. Naviac je arašidové "maslo" tiež zdrojom bielkovín, ktoré sú nevyhnutné pre budovanie a regeneráciu svalovej hmoty.

Všetko, čo by ste mali vedieť o arašidové "MASLE"
Vytvorené8.1.2021